Samling 4
Problemløsning med og uten datamaskin – algoritmisk tenkning og programmering
Hjelpevideoer og oppgaver
Temaet som blir gjennomgått i Samling 4:
Klikk deg inn nedenfor for å få tilgang til PDF-presentasjon for Samling 4 som gåes gjennom for fysiske samlinger.
Generelle tips til bruk av ressurssiden:
- Ønsker du å skrive ut noen av oppgavene kan du på PC-en bruke tastene Ctrl + P for å printe ut oppgaveteksten.
- For å få oppgavetekst i nettleseren større eller mindre, bruk tastene Ctrl+ eller Ctrl-
- For å få video vist større/i fullskjerm klikker du på fullskjerm-knappen ⤢ i videoavspilleren:
Velg et område
Algoritmisk tenkning
Hvorfor algoritmisk tenkning i skolen?
Programmering
Hvorfor programmering i skolen?
Eksempler på aktiviteter
Eksempler på analog og digital programmering i skolen
Velg et verktøy
MakeCode
Lær å kode spill i Arcade eller en robot med Micro:bit
Blockly
Lær koding med Blockly Games
Lær kidsa koding
Et bibliotek med mange opplegg tilknyttet koding
Hvordan veilede elever i IKT – generelle tips til gjennomføring
Veiledning
Hvordan veilede elever i IKT
Icons made by https://www.freepik.com
- borkedalen/samling4.txt
- Sist endret: 2023/09/13 09:58
- av Haakon Sundbø